Lillaminafoton

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 12:48

     

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:41

Jag ramla åter en gång
framför någon ny
Hör min klagande sång
klagande tungt, som bly
men endå så,
älskar jag denna smärta
som du ger mig då och då
det som fastnar, i hjärtat
När jag ser dig i skolans korridor
om jag bara kunde få berätta
hur jag mår
Du får min själ att lätta
från jordens grus
Hör min sång
trots havets brus
Förälskat mig, åter en gång

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:39

gå med mig längst vägen
bort mot alla lägen
knyt upp alla banden
håll mig i handen
låt mig få skrika ut
så som jag aldrig gjort förut
och lova sen att du finns kvar
ge mig ett ordentligt svar
Det är inte alltid lätt
är det viktigt att göra rätt
och skulle jag bli för besviken
ska jag ställa mig mitt i publiken
gråta och skrika mer
hoppas på att ramla ner
låta en fysik smärta
övervinna det som finns i hjärtat

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:25

Gråter psykiskt
Skadar mig också fysiskt
Får ett plats i mitt hjärta
För att ge mig mera smärta
Hoppas på något som inte går
Drömmer vart jag än står
Hoppas på det bästa
Vet att jag får det värsta
Vänta, vänta och vänta
Längtar, längtar inte… längtar

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:24

Du trasiga docka
har du din osynliga socka
fly över stad, väg, björk och tall
över berg, sten, vattenfall
kolla vart du går
akta där du står
blommor ska ljuga
akta denna djävulska eldfluga
månen ska falla
kyla framkalla
det är ett visningsfel
du blir för stel
kan inte gå
kan inte stå
försvinn under jorden
glöm alla orden
din själ lyser tom
akta blommorna i blom
akta våren
göm alla såren
kasta din lista
lägg dig i din kista
vila nere i jorden
glöm alla orden

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:20

jag hör barnen skrika
utanför mitt fönster
fattiga, gamla, nya och rika
vi sitter alla fast i detta mönster
En lek som ingen förstår sig på
Ett liv så hårt
Ett spel som är omöjligt att spå
Kärlek så hårt, så svårt

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 01:13

Vad finns det att säga

när orden är slut

Vart ska man gå

när det inte finns en väg ut

Vad kan man göra

när kärleken tar slut

Av Therese Jonsson - 21 juni 2011 00:07

Så lite bilder..på min syster och hennes kompis då de har sminkat

varandra med ögonbindel och jag som gillar lite annorlunda grejer

stack direkt fram med kameran...

Dock är dessa bilder redigerade som ni ser..

"I väntan på vår(d)en"

       

Ovido - Quiz & Flashcards